Van Mechelen naar Basel, wat vooraf ging

19 augustus 2019 - Mechelen, Nederland

Het bijhouden van een blog over een fietstrektocht is geen sinecure. Vooral als je de laatste fietstochten met Ad en Marianne hebt gedaan  (zie fietsverhalen.reislogger.nl) en het daarbij een gewoonte is geworden dat Ad de blog schrijft. En dat kan hij als geen ander, zodar de motivatie om zelf te gaan bloggen toch minder aanwezig is. Maar zonder blog geen gedetailleerde herinneringen van de reis voor onszelf en dat is uiteindelijk ook belangrijk. Dus dan toch een poging om onze belevenissen van de fietstocht naar Basel vast te leggen.

Het idee om deze fietstocht te doen kwam pas laat naar boven. Renee startte deze zomer met val met haar fiets wat een gebroken elleboog opleverde waardoor de tocht naar Santiago voor een jaar de koelkast inging. En vervolgens, net voordat we een rondje Nederland zouden gaan doen, klapte Renee haar enkel dubbel bij het bezoek aan het huis van Xandra waardoor we ook dat plan moesten wijzigen.
En verder hadden we de uitdaging om rekening te houden met oppas-afspraken en de tweede verjaardag van Noah.
Dus gelukkig bleken er nog twee weken zonder verplichtingen te zijn waarbij de weersverwachting ook nog een goed was dat we de fietsen van stal konden halen. Het plan: via de Benjaminse route van Maastricht naar Basel (oftewel deel 1 van de Rome route). Waarbij we in verband met de beperkte tijd het stuk van huis naar Maastricht maar zouden overgeslaan en met auto en fietsen naar Mechelen zouden rijden om daar de auto voor bijna twee weken te stallen en de route daar op te pikken.

1. Clemens:
    26 augustus 2019
    Goede reis gewenst; hopelijk zonder te veel hindernissen ;)