Dag 8: van Obernai naar Eguisheim

26 augustus 2019 - Eguisheim, Frankrijk

Deze dag is vrijwel een kopie van gisteren, via de route de vin van het ene mooie plaatsje naar het volgende nog mooiere. Koffie in Barr, bier op het terras in Turckheim. Inmiddels krijgen we een berichtje dat Mats geboren is (de eerste kleinzoon van Jetty en Rene). Wat dit extra leuk maakt is dat we ze een dag eerder een foto van twee ooievaars die we tegenkwamen stuurden, en ze beloofden dat we ze de weg zouden wijzen en ze een beetje op te laten schieten. Dat is dus prima gelukt. We zouden eerst de camping in Turckheim opzoeken maar Hans heeft er nog 6 km aan vast geplakt, want hij houdt wel van een beetje uitdaging, zodat we een half uur later aankomen in het dorpje Eguisheim. Een schitterend elzasser dorpje, dat blijkbaar internationale allure heeft want er lopen chinezen, en tal van andere nationaliteiten door het schilderachtige centrum. We zoeken snel de camping op en daar is het bij de receptie al een drukte van belang. Er komen voortdurend campers aan, veelal van nederlanders op leeftijd, dus veel ouder dan wij, en er is geen trekkersveld. Dus gaan we lopend de camping over om de vier nog vrije plaatsen te checken. En zoals bekend, Renee is kritisch en begint al te mopperen dat we beter in Turckheim hadden kunnen blijven.

Het is weer bloedheet, de hittewaarschuwing ook hier van kracht, en het blijken allemaal verharde plaatsen te zijn die niet zijn ingericht op tentje’s. Maar gelukkig is er een plek die achter het gravel ook nog een mooie strook gras heeft en daar past ons tentje precies. Gelukkig want we hadden geen zin om weer op de fiets te stappen naar een volgende stek.

We zetten alles we op, richten de tent in en Hans schrijft nog maar even twee dagverslagen om een beetje in te lopen. En we kijken alvast hoe we de volgende dag gaan inrichten, we naderen immers Basel en dat is het geplande eind van de tocht. Maar we hebben beide geen zin om op een drukke stads camping te gaan staan of in deze hitte een hotel in Basel op te zoeken.

Hoe dat afloopt komen we morgen wel op terug, vooralsnog is Eguisheim een toppertje. En als we, wederom, een restaurantje bezoeken en we leuk contact krijgen met de fransen en amerikanen, die pal naast ons zitten is ook deze avond weer geslaagd.

1. Elly:
    28 augustus 2019
    Hoi, leuk en herkenbaar. Victor moest in Molsheim even naar het Bugatti museum en een wandeling door Obernai is de moeite waard. Toen wij in juni met de Camper in Equisheim aankwamen, was de camping vol, 30 km verderop was plaats! Goed dat jullie dat niet meemaken. De streek is vol met ooievaars, kijk maar uit! Erg leuk om over jullie reis te lezen, ik krijg er zo zin in.
  2. Marianne:
    29 augustus 2019
    Ooievaars, ik ga weer even terug naar 2 jaar geleden. Wat een vakantie was dat, met kleikies die net geboren waren of nog onderweg waren om geboren te worden. Veel plezier in Basel!
  3. Henk:
    29 augustus 2019
    Hoi levensgenieters. Mooie verhalen. Ben wat later in jullie reis “gestapt”. Wat zou het leven zijn zonder fiets? Weer leuke opstekers voor een campeer plekje.

Xx C&H