Dag 2 Van Oirschot naar Sittard

18 augustus 2014 - Sittard, Nederland

Heerlijke avond gehad. In het tuinhuis van Fam. Roels. Geen tv maar wel een cd speler Met een paar cd-tjes. Na Dylan op verzoek van Renee Vivaldi opgezet. Lekker gegeten en gerelaxed, vooral toen het met bakken uit de hemel begon te vallen. Super dat we die regen niet onderweg hadden.
Bijtijds gaan slapen, prima nacht ondanks het zachte ruisen van de aanwezige vrieskist.

En bijtijds weer op, om 8 uur werd het uitgebreide ontbijt gebracht, en buiten schijnt gelukkig een lekker zonnetje!
Om kwart over negen zitten we weer op de fiets, richting Best, en richting Veldhoven om te voorkomen dat we dwars door Eindhoven moeten fietsen. En wat een waanzinnige fietspaden hebben ze in die omgeving neergelegd, brede fietssnelwegen, fietsbruggen en viaducten, en als klap op de vuurpijl een volledig boven een auto-rotonde zwevende fietsrotonde.

Als we na 2 uur Valkenswaard binnenrijden lonkt het terras dus daar zwichten we voor.
Een blik op de buienalarm app laat zien dat het de komende uren hier en daar flink gaat stortregenen, dus wordt het zaak dat een beetje te ontwijken.

Dat blijkt prima te gaan, we fietsen door de Malpie waar de hei inmiddels in bloei staat, langs het Achelse Kluis, maar het is nog wat te vroeg voor bier. Vervolgens langs de Belgische grens naar Drunen en Weert richting Stramproy. En als we onderweg toch een gigantische bui zien aankomen vluchten we een restaurantje binnen waar ze lekker bier en lekkere broodjes hebben.
Vandaar verder België in, bij Maaseik België weer uit en via Susteren naar Nanny in Sittard.
Ook weer een mooie afstand vandaag (95 km).

Door Nanny worden we als vanouds heel enthousiast en gastvrij ontvangen, en we zitten nu heerlijk bij te kletsen, Renee draait even een wasje en met de internetaansluiting heb ik even de mogelijkheid de blog bij te werken.

Morgen naar Duitsland, richting de Reitsma route, die we vanaf dan zullen gaan volgen. Spannend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly:
    20 augustus 2014
    Wat een leuke verhalen en vooral de revanche van Renee met de inhaalactie heb ik gelezen met een lach op mijn gezicht. Succes verder