Dag 6: Nierstein - St Leon-rot:

22 augustus 2014 - St. Leon-Rot, Duitsland

Na een heerlijke nachtrust (weliswaar hadden enkelen van ons wat last van het snurken van anderen) weer met zonnig weer opgestaan en buiten op de binnenplaats ontbeten. En vervolgens van start, we komen al snel een winkel tegen en slaan wat spullen voor de lunch in. De route gaat eerst langs de Rijn, waar al de eerste cruiseboten zijn afgemeerd net hun grijze golf van boord laten rollen.
Vervolgens gaan we wat van de Rijn af om door de wijnvelden verder te fietsen. Dat deel van de route is mooi. En na 2 uur komen we aan in Worms waar we op een terras voor de Dom (met als creatieve naam DomTerrassen) nog net Henk en Carla treffen die net weer opstappen, en ons nog even waarschuwen voor de serveerster die inderdaad nogal gestresst overkomt.
We laden de accu nog wat op voor de zekerheid en na een uurtje rijden we Worms weer uit. De verdere route gaat door redelijk verstedelijkt gebied, langs de BASF fabrieken, richting Ludwigshafen. Daar worden we ruim omheen geleid wat we niet heel erg vinden want het is een stad met veel industrie. En zo duurt het een uur of twee voordat we weer in wat meer landelijk gebied komen. Tijd voor de lunch dus.

Al een paar kilometer na de lunch stranden we op een wegafzetting. En dus moeten we omrijden. Zonder navigatie op de telefoon was dat heel spannend geworden want er liggen hier een aantal meren met doodlopende weggetjes, maar met hulp van de Locus app navigeren we naar Speyer waar we weer op de route komen. Met een blik op de Dom van Speyer ( ze hebben er hier in Duitsland nogal wat) gaan we het laatste deel van de etappe in richting Roth.
Bij de camping aangekomen slaat de schrik om ons hart. De camping ligt naast een recreatieplas met waterskibaan en op het kampeergedeelte staan nogal wat jongeren die wel van een feestje houden. Nu houden wij dat ook wel maar we zijn toch wel een beetje bang dat we de hele nacht met muziek aan zullen moeten doorbrengen.

Maar goed het kampeerterrein is erg vol, gelukkig heeft Henk ,die hier al een half uurtje is, geregeld dat we met 2 tenten op 1 plaats mogen staan. Dat is behoorlijk passen en meten en we staan dus scheerlijn aan scheerlijn.
Wel hebben ze een kampwinkeltje en een restaurant met vanavond live muziek, dus we scoren eerst bier en chips (geheel in de stijl van de jongeren om ons heen) en op de laatste vierkante meter naast de tentjes kunnen we onze ministoeltjes neerzetten en van het avondzonnetje genieten.
En als we vervolgens op het terras neerstrijken voor een eenvoudige schnitzel, onder begeleiding van een enthousiaste zangeres, kan de avond niet meer stuk.

Omdat er geen WiFi dekking is kunnen we het verslag nog niet posten, morgen maar kijken.