Dag 4: Euskirchen - Boppard

20 augustus 2014 - Boppard, Duitsland

Vandaag gaan we de volgende mijlpaal bereiken: bij Remagen komt de Reitsma route bij de Rijn en die gaan we een  aantal dagen volgen.

We hebben gisteravond met Henk en Carla naar de route gekeken en het lijkt haalbaar om te fietsen naar Boppard (zo'n 100 km) en, als het lekker weer is, daar de tent op te zetten. Voor ons is dat ook de mooie afstand om af te leggen .

Dus starten we om kwart voor 10, tegelijk met Henk en Carla, na een prima ontbijt in het hotel, met het vinden van de route door het centrum van Euskirchen. En als we Euskirchen uitrijden  nemen we voorlopig afscheid, en gaat de tandem er als een TGV vandoor. Het is prachtig zonnig weer met slechts een beetje wind dus we hebben het prima naar ons zin. De route gaat eerst door akkerland, we rijden nog een keertje even fout, maar al gauw komen we in het meer beboste deel, waar het ook gelijk wat meer geaccidenteerd wordt. En na een km of 35 duiken we via een mooie maar steile afdeling het dal van de Rijn in. Daar komen we direct op een druk bereden fietspad, hier blijkt dat we niet de enigen zijn die bepakt en bezakt met de fiets door Duitsland trekken. Een paar kilometer later rijden we de boulevard van Remagen op en daar zitten de tandemfietsers al aan de koffie.
Even aangeschoven en de ervaringen uitgewisseld, zij vertrekken en wij genieten nog even van een grote 'torte'.
Het blijft zonnig en we vervolgen de reis langs het Rijn-fietspad, dat dan weer vlak langs het water, dan weer langs de autoweg loopt. Maar voor het grootste deel mooi fietsen met veel te zien o.a. de vele rijncruise schepen die hier varen.
Na boodschappen in een wat ongezellige Nettorama, waar Renee nog op haar donder krijgt omdat ze het personeelstoilet heeft gebruikt (ik weliswaar ook maar dat gaf geen probleem), vervolgen we de route, lunchen onderweg, en komen in de loop van de middag door Koblenz. Daar is het een drukte van belang, veel toeristen van de vele Rijn-cruises, aanlokkelijke terrassen, maar we moeten nog een uurtje dus zwichten we deze keer niet voor het bier en fietsen door.

Na nog even getwijfeld te hebben voor een hotelletje onderweg rijden we toch door naar de camping (sonne-eck) en daar treffen en Henk en Carla weer die de tent net hebben staan.
En nadat wij ook alles hebben uitgepakt en ingericht genieten we met zijn vieren eerst van het nog zonnige terras aan de Rijn, en vervolgens van een prima maaltijd in het restaurant, en kletsen eigenlijk tot veel te laat door, waarna we een erg koude nacht tegemoet gaan want het is volledig onbewolkt.

En zo eindigt de derde etappe, we genieten volop, het weer is prima, en het gezelschap aangenaam, het fietsen gaat prima en we schieten flink op.

1. Eduard Meulenberg:
    22 augustus 2014
    Hoi Hans en Renee,
    Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen. Mooi dat het ook (tot nu toe althans) goed en vlot verloopt. Veel succes verder en we kijken uit naar het vervolg.
    Groeten, Eduard.
  2. Ads & Marianne:
    23 augustus 2014
    Hoi boys, het gaat voorspoedig de eerste dagen, als ik 't zo lees. Kijk elke dag even of er weer een verslagje te lezen is, want ik had zomaar de eerste week met je mee willen fietsen Hans. Maar 't is echt veel leuker met Renée, heb je tenminste wat tegenstand. Veel plezier en hopelijk gaat de rest van de reis net zo voorspoedig als de eerste dagen. Groet, Ad.
  3. Marrie de Mos:
    Hoi, Hans en Renee.
    Wat een leuke verhalen! Wat een goed idee is het geweest, om toch met z'n tweetjes te gaan.
    Ga zo door! En wat Ad ook al zegt, ik had dat weekje ook wel mee willen fietsen. Misschien een idee om volgend jaar, een Hans en Renée ride te organiseren! Inschrijven boven de 60
  4. Marrie de Mos:
    23 augustus 2014
    Vervolg: dan krijg je een hoop klantjes. Ga zo door en geniet ervan. Zit het weer nog steeds mee?
  5. Tijs:
    23 augustus 2014
    Hey Pa & ma! Volgend jaar miss ook maar een tandem? Mooi verhalen en leuk om ons op die manier op de hoogte te houden! We kijken uit naar jullie ervaringen afgelopen dagen.

Succes!
    Groetjes
  6. Christel:
    23 augustus 2014
    Hoi lieverds. Het gaat lekker, zo te lezen. Ben jaloers. Wij wilden nog wat leuks doen met kamperen, maar het weer is bar en boos. Ik hoop, dat jullie het beter treffen.
    Heerlijk, zo'n avontuur. Veel plezier verder.
    Hè Har en Mar, mag het 55+? We voelen ons gediscrimineerd.