Dag 20: van Venetië naar Pontecchio Polesine (106 km)

5 september 2014 - Pontecchio Polesine, Italië

Ook vandaag weer een vlakke etappe, met licht windje in de rug, door de Po vlakte, met als sluitstuk de laatste 20 km langs de Po zelf.
We hadden gisteren nog even naar mogelijke slaap-gelegenheden gekeken en kwamen via Booking.com terecht op B&B La Bordeghina. Weliswaar 3 km buiten de route, maar het zag er wel echt leuk uit met zwembad, grote tuin, en prima kamers voor slechts 60 euri per nacht.

Dus geboekt en dat zet het doel voor vandaag, 106 km, dus even opletten op de accu van Renee, bijtijds weg om niet te laat aan te komen en nog even van de tuin en zwembad te kunnen genieten.
De etappe was ook weer wat saai, weer veel maisvelden, maar omdat het erg lekker weer was en een windje mee ging het vandaag perfect. Ook de wegen waren gemiddeld een stuk beter van kwaliteit dan eergisteren. Vanuit onderweg is verder nog te melden dat de koffie weer zijn normale prijs heeft hervonden ( na Venetië gisteren, nu gewoon weer 1 euro per kop).

we hebben geluncht op een mooi bankje voor een kerkje (Renee zei nog, als de pastoor komt even een kruisje slaan) maar hij liet zich niet zien. Wel kwamen we nog wat Spar verpakkingsmateriaal tegen waarop Renee benieuwd was of dat van Joop en Lucie zou zijn, die hier immers gisteren langsfietsten. We horen het wel van ze.
Om half vier in de B&B, die er inderdaad zoals beloofd bij lag. Dus Hans nog even de stad in om chips en bier etc te halen (nog 16 km extra op de teller), en daarna nog even zwemmen, lezen, in de zwoele avond buiten eten eten en van de maan genieten.

En er is WiFi dus nog even wat verslagen bijgewerkt, we liepen wat achter. Morgen de laatste vlakke Po etappe, langs Ferrara naar Bologna, daarna weer klimmen, de Appenijnen in, dus dat wordt weer heftig.

Naar aanleiding van wat vragen, we kiezen voor de route variant door Toscane, die weliswaar veel meer hoogtemeters kent dan de route via Assissi, maar volgens de beschrijving ook de mooiste uitzichten heeft. En omdat Renee de bolletjestrui nog steeds draagt zal het voor haar geen probleem zijn.

1. Henk:
    6 september 2014
    Jongens, dit gaat helemaal goed zo. Geen centje pijn zo te lezen.
    Mocht het allemaal HEEL SNEL gaan kun je natuurlijk overwegen om via de andere route mogelijkheden gewoon terug te fietsen....;)
    Henk
  2. Jiske:
    7 september 2014
    Ik lees inderdaad niks over pijntjes! Zadel zit dus voorlopig nog prima! Aardig gespierde benen gekregen hoor mam! Goed bezig! Benieuwd naar jullie klim van vandaag!! Sterkte!
    Liefs Jis