Dag 19: Venetië.

4 september 2014 - Venetië, Italië

Vandaag een toeristisch dagje Venetië, na het ontbijt met de bus naar Piazza Roma, en vandaar wandelend de stad in. Renee was hier nog nooit geweest, ik wel maar dan wel lang geleden.

Bij het wakker worden al even schrikken: druppels op de tent, dus regen. Maar gelukkig duurde dat niet lang en konden we na het afscheid van Joop en Lucie. Om een uur of 0 naar de bus.

Die doet er een half uur over door een verschrikkelijk landschap, industrie, snelwegen etc etc, voordat je aankomt in Venetië.
Met wat tips van Reitsma (koop een dagkaart voor bus/boot dan kan je vanaf de busboot een groot deel van Venetië bekijken) hebben we ons prima vermaakt. Prima weer voor zo'n dagje, niet te warm, grotendeels droog, en zo nu en dan een zonnetje.
Wat is bijgebleven: drukte rond de highlights (San Marco plein), veel gondels met veel Aziaten erin, drukke Vaporetta (busboten) maar als je wat lange bleef varen kwamen de mooiste plekjes op het achterschip vrij. Als eyecatchers nog de 'Queen Elizabeth' die afgemeerd lag en een privé jacht (Azteca) zoals we het nog nooit hebben gezien. Is (met hulp van Google) het grootste jacht dat gebouwd is in Italië en eigendom van de niet onbemiddelde Mexicaan Salinas.

Nog even blijven eten, en daarna in het donker met de bus terug, waarbij het nog even  spannend was te raden waar we eruit moesten want dat was in het donker niet zo goed te zien.

Al met al een leuke dag Venetië bekijken we zetten wat fotootjes op de site.