Dag 18: van Cittadella naar Venetië (Oragio)

3 september 2014 - Venetië, Italië

Vandaag een relatief korte rit (68 km) en ook geheel vlak. Dat hebben we al een tijd niet meer meegemaakt. Helaas ook een wat saaie etappe: vooral tussen maisvelden door, weinig spectaculaire dorpjes onderweg. Dus ook niet heel veel over te vertellen. Maar ja het is nu eenmaal de route naar Venetië en daar gaan we morgen van genieten.
Verder laat vertrokken, want het regende weer eens, maar om 11 uur was het droog en zijn we ook gestart. Na afscheid van de heel aardige vrouw van Hotel Roma waar we prima hadden geslapen. Koffietentjes kwamen we niet tegen, wel een super waar we wat lunchspulletjes hebben gekocht en kort daarna op een bankje in een speeltuin hebben opgegeten. De routebeschrijving gaat nog in op al die mooie Venetiaanse villa's langs het Brentakanaal, we hebben er wel de nodige gezien maar niet te moeite genomen om ze ook te bezoeken.
Dus waren we bijtijds op de camping, en omdat er wat regendreiging was even gekeken naar een cabin, maar daar wilde je nog niet dood gevonden worden dus toch de tent maar opgezet. Bleek het tentje van Joop en Lucie er ook te staan, ze waren een dag eerder aangekomen en vandaag een dagje naar Venetië.
Hoewel het droog bleef was de camping toch modderig, van de regen van de vorige dagen, en oom de muggen waren actief.
Op de camping simpel gegeten en jawel, om een uur acht kwamen Joop en Lucie terug uit Venetië, en schoven ze na ons eten nog even aan. Werd het, onder het genot van wat wijn en bier, toch weer gezellig.