Dag 17: van Valcanover naar Cittadella: 95 km

2 september 2014 - Cittadella, Italië

Lekker, weer op de fiets, schreef ik gisteren. En dat was het dubbel en dwars.
Vandaag een prachtdag, met de fietsroute door het dal van Valsugana, volgens ons beiden een van de mooiste stukken tot nu toe. Een prachtig vrijliggend fietspad, heerlijk weer, met in de middag volop zon, rustig, en schitterende uitzichten in het steeds smaller wordende dal.
De route voert de hele dag langs de rivier de Brenta, in het begin nog heel klein, maar steeds verder aanzwellend tot een forse snelstromende rivier waarop ook geraft kan worden.

En de fietsroute is aangekleed met talrijke picknick gelegenheden, de een nog mooier dan de andere.
Aan het eind van het dal ook heel verrassend, je rijdt in één keer de bergen uit en het dal van de po-vlakte in. Als eerste komen we door de stad Bassano, met een prachtige brug over de Brenta. We wilden nog een stukje verder en kwamen daarom uit in het stadje Cittadella,
Het hele stadje is ommuurd met een 12 meter hoge muur en vier imposante poorten.

Het eerste Reitsma hotel, net binnen de ommuring, was gelijk raak, een schitterende kamer, goed internet, de fietsen veilig opgeborgen (zo lijkt het nu) en direct aan één  van de winkelstraten waar ze grossieren in mooie winkels.
Na de douche gelijk het stadje even in, leuk terras op het plein waar bij het bier ook chips en stukjes pizza werden geserveerd.

Staks uit eten, lekker slapen en. Morgen een korte etappe van 62 km naar Oriago, waar we een camping opzoeken om als uitvalsbasis te dienen voor een dagje Venetië.

Hans en Renee

1. Ads & Marianne:
    2 september 2014
    Camping Serenissima is de ideale camping om dichtbij de stad Venetië te verblijven, gelegen tussen de Venetiaanse villa's aan de “Riviera del Brenta”, dichtbij Padua en Vicenza (en maar 5 zeemijl naar Venetië; tot zover Google Search). Hartstikke leuk om, weliswaar op gepaste afstand, met jullie "mee te fietsen".
    We zijn heel benieuwd om later jullie verhalen waar hier geen plek voor is te horen, dus als je terug bent en nog zin hebt in een tochtje naar Apeldoorn (of Makkum), dan zorg ik voor bier, whisky en chips. Veel plezier in Venetië en succes met de laatste 600 km.
    Groetjes Ad & Marianne.
  2. Wim en Sonja:
    3 september 2014
    Erg leuk dat jullie een uitstapje maken naar Venetie; gaan jullie daarna verder via de bergen of kiezen jullie de wat "vlakkere" route? Zijn nu al benieuwd naar jullie volgende ervaringen.
    Heel veel succes en vooral plezier.
  3. Pieter:
    3 september 2014
    Vandaag eens vol interesse door jullie foto's gebladerd. Wat een heerlijke en onvergetelijke trip moet dat zijn, zeg. Supergaaf.

grtz Pieter
  4. Gitta en Michel:
    4 september 2014
    Wij zijn net terug van onze vakantie (naar Ierland, ook heel mooi daar) en hebben met veel genoegen van jullie avontuur kennis genomen. Fantastisch dat de techniek het mogelijk maakt dat jullie dit samen kunnen doen! Veel plezier met het vervolg van jullie reis, wij zullen met belangstelling meelezen.

Hartelijke groet,

Gitta en Michel