Dag 16: Dagje camping aan het meer van Candonazzo.

1 september 2014 - Valcanover, Italië

Vandaag een rustdag, dat had het tenminste moeten worden, maar het werd meer een wat rusteloze dag.
Het begon al gisteravond. Lekker pizzaatje  eten net buiten de camping, prima pizza, maar om een uur of negen begon het te regenen. En niet zo 'n beetje ook, het werd een complete wolkbreuk. Dus we waren toch een beetje bang hoe de tent dat geweld zou doorstaan. Op de Italiaanse buienradar gekeken, felle paarse vlekken om en over ons, wat zware regen aangeeft, maar om een uur of half elf zou het droog worden.
Dus nog maar een limoncello besteld en maar rekken, we waren op een bepaald moment de enigen nog op het terras met 4 obers die geduldig wachtten tot wij weg zouden gaan.
Een had een goede ingeving, als we een paraplu nodig hadden konden we die krijgen, morgen terugbrengen. Dus wij onder de plu naar de tent, die gelukkig van binnen helemaal droog was. En na een kwartiertje stopte het inderdaad met gieten, dus dat liep goed af.

De volgende ochtend zou het zonnig moeten beginnen volgens de voorspelling. Nou die voorspelling klopte niet helemaal, er kwam een zwarte lucht onze kant op, dus we waren bang dat het wederom zou gaan storten. Maar dat gebeurde niet, het bleef weliswaar donker, maar droog, hoewel het wel flink waaide, zodat het niet echt lekker warm was. Om een uur of 12 nog even naar de supermarkt, wijntje en lekker eten scoren, is ie net om 12 uur dichtgegaan, om 16:15 weer open grrrrr.
Dan maar het dorpje in, Candonazzo 6 km verder. Laten we gaan lopen zei Renee, voor de de afwisseling. Dus wij lopen, inmiddels wel in de beloofde zon, prima, leuk dorpje, leuk terrasje voor zover je niet uit je hemd waaide, en via het strand terug. Was toch wel ver, viel toch een beetje tegen. vervolgens nog even langs de supermarkt voor bier en chips. Het was inmiddels half vijf dus die zou open moeten zijn.
Maar in de kleiner lettertjes stond ook dat ie op maandag en woensdagmiddag niet open zou zijn. Grrrrrr.

Nog wel een blikje bier op de camping kunnen krijgen en lekker gelezen in de nog steeds flinke wind en het laatste zonnetje.

De Pizza 's avonds was gelukkig wel weer lekker maar we zijn maar binnen gaan zitten want het was nogal fris met die wind.

Allebei hadden we de hele dag iets rusteloos, het is een rustdag maar het fietsen zit zo in je systeem dat het moeilijk ontspannen in. En als het weer dan tegen de verwachting niet zo lekker is wordt dat alleen maar versterkt. Gelukkig morgen weer fietsen, en als de verwachting klopt in prima weer.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Andrea Roepers:
    Hoi allebei,
    Wat een pech, en dat weer wil ook nog niet echt lukken. Gelukkig is er dan altijd een wijntje.
    Succes weer morgen.
    Andrea
  2. Christel:
    2 september 2014
    Jammer, zo'n verregende rustdag. Ja, de camping, de steile helling(nachtmerries) en het restaurant ( wij hebben er ook gegeten) zijn we nog niet vergeten. Hopelijk gaat weer nou weer vooruit.
    Gister in het centrum van den haag twee heren op de fiets de weg naar het Binnenhof en Scheveningen gewezen. Bleken ook naar Rome te zijn gefietst. En naar santiago de compostella. Maar de weg naar Scheveningen konden ze niet vinden. Zooitje in DH centrum.
    Dikke knuffel Christel
  3. Henk:
    2 september 2014
    Herkenbaar dat een rustdag niet zo werkt. Je wil fietsen. Beter een kort stukje dan stil zitten. De beschrijving van de omgeving klinkt erg uitnodigend. Wij zitten nu in de achtertuin van Beatrix in Lage Vuursche. Bea nog niet tegen gekomen. Renee hou je de streepjes nog in de gaten of heb je de accu al uit je fiets gegooid? Scheelt heeeeeeel veel gewicht. We hadden toch bij Tubingen rechtdoor moeten gaan. Het boek bij Tubingen linksaf gaat er dus niet komen.

Xx C&H