Dag 15: van Kalterne See naar Lago di Candonazzo

31 augustus 2014 - Valcanover, Italië

Eindelijk weer op de camping, en wel een oude bekende voor ons (en Christel en Hans), camping Punta Indiana aan het lago di Cadonazza. (Weet je nog Christel dat Hans bij zin foetstochtje in de bergen volledig de weg kwijt was en zij als reddende engel die verschrikkelijke steile klim met de auto hebt gemaakt om het op te pikken?)
We hebben vreselijk gelachen om een aantal reacties van jullie, ( Nanny en Andrea) die reageerden op de foto van de benen van Renee. Nou meiden, de knieën van Renee zien er altijd zo uit, daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.  Het ging om de blauwe plekken daarboven, maar misschien kwamen die niet helemaal over op de foto. Die blauwe plekken kwamen van de valpartij in de plas een aantal dagen geleden.
En Marina, bedankt voor je compliment dat je dacht dat Renee met Sean Connery aan het fietsen was ! Nou die fietste niet zo strak als ik hoor.
Vanochtend precies 2 weken vertrokken we uit Den Hoorn en nu staan er al meer dan 1300 km op de teller en zitten we in Italië.
Geweldig dat we nu aan het meer van Candonazzo dit zitten te schrijven.
Over vandaag valt niet veel te melden, het was heerlijk fietsweer, vrijwel windstil, beetje bewolkt, prima temperatuur, en we volgden vrijwel de hele dag het fietspad langs de Adige (rivier) , waar we niet de enigen waren want er waren veel Italiaanse zondagsfietsers.
Ma de gebruikelijke koffie ( kunnen ze toch prima maken die Italianen), en een broodje op een van de vele bankjes langs de route, arriveerden we om een uur of 2 in Trento. En op een mooi plein voor een kerk weer koffie gescoord, en overlegd hoe verder. De verwachting was dat het in de loop van de middag zou gaan onweren, maar het zag er nog niet dreigend uit dus we zijn hier gestart met de klim het dal uit.
We volgen namelijk de Venetië variant van de Reitsma route, weliswaar wat langer en met wat meer hoogtemeters, maar wel mooi langs het meer van Candonazzo, en een schitterende afdaling naar de Po-vlakte. Geeft ons gelijk de mogelijkheid om Venetië te bezoeken, Renee is daar nog nooit geweest.
De prijs voor die variant is een fikse klim vanuit Trento, niet heel lang maar met net teveel stukjes van 10%. Dus regelmatig even staan uithijgen, en om een uur of vier kwamen we aan in Pergine Valsugana. Daar nog een boodschap gedaan en de laatste kilometers naar de camping aan het meer, waarbij het laatste stuk nog spannend was want we bleken middenin een wielerwedstrijd te zitten, motoren sommeerden ons maar de kant maar Renee reed nog maar even door, en die profs hadden moeite haar in te halen :)
De camping staat er nog mooi bij, weinig Nederlanders, veel Oostenrijkers, en we staan alleen op een mooi veldje met uitzicht op het meer. En het is nog steeds droog.
Morgen blijven we hier een dag, onze eerste echte rustdag, want ook vandaag hebben we weer 77 km weggetrapt, en als we zo door gaan zijn we veel te vroeg in Rome.
@Joop en Lucie, als jullie in de buurt zijn de komende dagen wip even langs. Camping nr 2 van het boekje, camping Punta Indiana, bij st. Cristoforo. Er is nog een mooi kampeerplekje beschikbaar.

1. Marrie de Mos:
    31 augustus 2014
    Hallo, Hans en Renee.
    Wij genieten van jullie verhalen. Wat gaat dat snel!!
    Leuk hoor, Italië . Hopelijk gaan de volgende kilometers net zo .
    Ik wilde ook al op de knietjes, van Renee reageren.
    Maar Simone zei al, doe dat nou niet, want dat zijn de normale knieën van Renee ;-)
    Succes verder, en tot horens.
    XXX
  2. Gerda tekelenburg:
    31 augustus 2014
    Hoi Renee en Hans
    Heerlijk een vrije dag aan een meer in Italië.
    Glaasje wijn voor de tent in de zon. Genieten maar!
    Groetjes Gerda.
  3. Henk:
    Hi luitjes
    dan doe ik ook mee en reageer niet op benen, knietjes en andere lichaamsonderdelen.
    Voor de rest, lekker dagje relaxen. Ook goed op zijn tijd.
    gr Henk
  4. Marrie de Mos:
    1 september 2014
    Lekker dagje uitrusten. En geen rondje fietsen ,Hans!!! Luister naar je grote zus. Renee, nog even voor jou. Wij hebben echt bewondering voor je prestaties.Petje af. Voor Hans natuurlijk ook.maar daar zijn we het van gewend!!
    Geniet van jullie rustdag.
    XXXX
  5. Henk:
    1 september 2014
    Hoi lieve luitjes. Jullie doen het goed. Gek dat je zo ver van elkaar aan het fietsen bent. Waarschijnlijk nu een afstand van 1300 km. We genieten van jullie verhalen en foto's. In gedachten zijn we toch een beetje mee.

Groetjes Carla&Henk