Dag 14: van Laas naar Kaltern am See

30 augustus 2014 - Kalterer See, Italië

Dag 14

Gisteravond na het douchen zijn we neergestreken op het terras van het hotel. Dit lag op het mooie dorpsplein van Laas. Veel marmer en oleanders. Het voelde echt Italiaans. Heerlijk gegeten en halverwege werden we omgeven met lichtflitsen en begon het te druppelen. Onder de parasol konden we nog rustig aan onze espresso, ik, en Hans z'n ijsco.
Heerlijk geslapen in een lekker groot bed, hoewel ik af en toe wakker lag en dacht dat het maar bleef regenen, maar dat bleek de dorpsfontein te zijn! Na het ontbijt met Maria en Resl, waarbij Maria nog eens Hans uitvoerig bedankt voor de hulp met haar I-Pad, gingen we weer op weg. Lekker afdalen via een mooi fietspad. Het leek wel spitsuur, maar het was dan ook zaterdag. Na onze eerste koffie en plasstop kwamen we nog een keer Maria en Resl tegen.
We waren al gauw in Merano en vandaar namen we de wat rustiger en ook wat meer geaccidenteerde route. Wel nog steeds veel bergafwaarts. Ondertussen regende het af en toe, maar gelukkig geen hoosbuien. Onze lunch deden we op een mooi pleintje op het bankje van het rathaus met uitzicht op palmen. Uiteindelijk streken we neer op een terras vlak voor Kaltern voor een biertje. Daar was ik zo stom om het schroefje van de Go-pro te laten vallen. We konden het in eerste instantie niet vinden dus je snapt de stemming van Hans. Gelukkig vond ik het alsnog!
We besloten in Kaltern een kamer te zoeken en togen naar de VVV. Daar was het druk en liet ik vervolgens tot overmaat van ramp mijn fietssleutel achter de verwarming vallen, dus je snapt hoe de stemming was. Uiteindelijk na bezoek aan de Spar en de pinautomaat togen we naar hotel Remichhof aan het meer. Vier kilometer verderop, maar gelukkig strak naar beneden. Daar zit ik nu dit in te tikken, terwijl de eerste donderklap klinkt. We willen nog een pizza scoren aan het meer dus dat word spannend!

Ook morgen lijkt het het aan het van de dag te onweren dus we puzzelen nog even op de etappe van morgen.

1. Nanny:
    31 augustus 2014
    Oei....ziet er niet zo goed uit die knie Renée. Fietsen lukt kennelijk toch goed, want ik lees nergens dat je last hebt er van. Gelukkig maar. Had de reis aardig kunnen beïnvloeden.
    Jullie maken het je zelf regelmatig comfortabel lees ik, niet in de puptent, maar een goed bed en een goed ontbijt. Mag ook wel als je zo veel kilometers maakt.
    De eindbestemming komt al aardig in zicht. De zon tegemoet! Veel plezier en pas op voor die Italianen :-). Op de weg bedoelde ik natuurlijk.... :-)
  2. Joop Ten kate:
    31 augustus 2014
    Leuk onszelf terug te zien. Wij zitten nu, zondagavond in een hotel in Trento. Hebben vanmorgen Otzi, de ijsman, bezocht in Bolzano. Misschien tot in Venetië, maar in het tempo dat jullie nu aanhouden zal dat niet gaan lukken. Goede tocht verder. Wij hebben nog met Andre en Geerjanna (?) de avond in Glurns doorgebracht op een terras op de markt, in de stromende regen hebben we onder een parasol samen zitten eten. Leuk die ontmoetingen! Hartelijk groet, Joop en Lucie ten Kate-Brandenburg.