Dag 11:Van Feldkirch naar Klosterle

27 augustus 2014 - Klösterle, Oostenrijk

Na een rustige start, we konden wat later ontbijten, omdat het volgens de buienradar om 11.00 pas droog zou worden, en we nog heel gezellig hebben zitten praten met een ander stel Hollanders, die onderweg waren naar Venetië, vertrokken we naar het gezellige plein van Feldkirch, voor een bakkie koffie.
Daarna gingen we op weg om vervolgens weer te stoppen omdat Hans z'n schoen bleek vast te zitten, waardoor hij bijna onderuit ging. Hij kon gelukkig weer verder.
We kwamen na een paar kilometer bij een versperring, ze waren de weg aan het asfalteren, maar we konden gelukkig via een wat modderige weg verder.
Er kwam een Hollandse fietser met ons oprijden, die opvallend weinig bagage bij zich had. Bleek dat zijn vriendin ervoor zorgde dat hij elke keer ergens kon vertoeven. Hij ging als een speer.
We moesten door een tunnel en het bleek dat een deel van de doorgaande route door de tunnel was afgesloten, zodat al het verkeer door een tunnelbuis moest gaan. Zo ook wij! Dit resulteerde in spannende momenten, waarbij vrachtwagens langs ons heen denderden. Die zuiging was geen pretje! En dat lawaai ook niet!
Wij klommen ondertussen lekker door en net 5 minuten voor het einde van onze tocht voor vandaag, Klosterle, Begon het helaas te regenen. Uiteindelijk via de touristinformation een slaapplek gevonden in hotel Olbona Garni, alwaar we de fietsen droog konden zetten in de houtwerkplaats.Na de nodige kledingstukken uitgewassen te hebben konden we lekker met een biertje, wijntje en chips nog lekker onderuit. Vervolgens lekker gegeten bij de plaatselijke stube, waar we alleen in een zaaltje werden gezet, omdat de rest vol was. De bazin wist gelijk dat we naar Rome aan het fietsen waren! Hoe komt dat toch? Lekker bijtijds op bed, om vervolgens nog wat te lezen.
Ik openbaar aan Hans enkele gedachtenspinsels, dat ik het toch wel erg naar mijn zin begin te krijgen en dat ik niet meer op zie tegen de dag van morgen. Ik begin me steeds meer voor de route te interesseren. Tot voor kort durfde ik dat nog niet. Ik zit lekker in mijn vel, kijk om mij heen en geniet!!

Renee ( en Hans)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda tekelenburg:
    27 augustus 2014
    Lieve Renee fijn dat je nu heerlijk geniet van de fietstocht. Houden zo! Hoop dat naar het zuiden de zon ook wat meer gaat schijnen net als vandaag hier. Succes met het klimmen! Groetjes Gerda.( Vind het zo leuk jullie berichtjes)
  2. Andrea Roepers:
    Hoi Renee,
    Ik ben echt trots op je hoor, ik doe het je niet na. Fantastisch om te lezen dat je er ook echt van geniet. Het ziet er leuk uit al die gasthofs in Duitsland en Oostenrijk. Jullie zitten volgens mij al op de helft. Het gaat echt heel goed met jullie.
    We genieten van jullie reisverslagen en leven met jullie mee.
    XXX Andrea
  3. Jiske:
    27 augustus 2014
    Fijn mam (en pap natuurlijk ;-))! Geniet inderdaad maar van elke dag en elke kilometer! Ik hoop dat het weer een beetje lekkerder gaat worden!
    Veel liefs! X Jis
  4. Ads & Marianne:
    28 augustus 2014
    Hoi luitjes, hij gaat fantastisch he? En superleuk dat jullie het blog zo goed bijhouden, elke dag weer even genieten om jullie verhaal te lezen. Hoop dat de weergoden jullie een beetje goed gezind zijn en af en toe een zonnetje presenteren.
    Wij zijn voor de 10e keer opa en oma geworden en maken dus ook de nodige kilometers. Alles goed met de familie.
    Overigens, in dit tempo hebben jullie straks 2 weken de tijd om Rome te bekijken (of Venetië).
    Ik lees in eerdere berichten over kriebels in de buik van de achterblijvers en ideeën voor een tocht volgend jaar. Als één van jullie westerlingen alvast wil oefenen, jullie zijn van harte welkom in Apeldoorn. Dit fietstochtje heeft Hans meermaals gemaakt en is een prima oefening....
    Succes met het hooggebergte voor de boeg.
  5. Marianne Jacques:
    Knap hoor!
    Ik vertrek morgen naar Kroatië met de bus,ik zal opletten of ik jullie zie,goede reis en veel plezier!
    Marianne
  6. Christel:
    Hoi luitjes
    Jammer, van dat weer. Gister hier een opleving gehad en dus gelijk het strand met terras gescoord. Volgende week schijnt het lekker nazomeren te worden. Hopelijk gaan jullie daar ook mee te maken krijgen. Voorzichtig verder fietsen. Valpartijen kunnen jullie niet gebruiken, zeker met die zware fietsen niet.
    Knuffel van Christel