Dag 25: Van S. Donato naar Siena 34 km

10 september 2014 - Siena, Italië

Na een nacht in de agriturismo, met af en toe een mug en een prachtige volle maan, om half acht aan het ontbijt, want de eigenaar moest vroeg richting ziekenhuis. Het ontbijt bestond uit gekruide schijven tomaten uit eigen tuin, heerlijk voor mij, Hans houd niet van tomaten, oud brood, honing en thee. Moeilijk weg te krijgen voor mij. Ondertussen begon het te regenen, grrr...  Gelukkig hield het gauw op en konden we gaan. We hebben nog wel gezocht naar mijn ene handschoen, die met helm bij de fiets was blijven liggen. Raadsel waar hij gebleven is! Na de slechte weg met fiets aan de hand afgesjouwd te hebben, stijl, bleef Hans staan en riep: 2000 km punt! Foto! Geweldig moment!
Weer een mooie rit richting Siena stond ons te wachten. Met klimmen en dalen.
Koffie in Castellina in Chianti gedronken bij een patisserie, dus dat werd koffie met een lekker taartje. Er bleek ook een goeie Wi-Fi te zijn, dus maar gelijk wat foto's op de site gezet.
Na een lekkere rit kwamen we in Siena aan, reden langs de stadsmuur richting camping.
Hans vroeg om een mobile Home bij de receptie. Daar bleek dat de prijs 20% boven de prijs op booking.com lag. Waarop Hans zei dat hij dan ter plekke via Booking zou reserveren. En dat was een overtuigend argument, we kregen de 20% korting. Toch weer goed geregeld van mannetje. ( ik heb overigens over de reisleiding niks te klagen! Alles word prima voor me geregeld! )
Nadat we de spullen binnen hadden gezet, wilden we lekker buiten eten, maar toen begon het flink te regenen. En het bleef regen! Dus dat werd een middagje lekker lezen languit op bed. Ook wel eens lekker!
We konden op de camping in het restaurant eten, dus dat was boffen. Heerlijk gegeten met een fles koele witte Chianti en wat filosoferen over de genoegens van het fietsen door dit deel van Italië.
Morgen Siena bekijken.