Dag 11: van Kembs naar Mechelen

29 augustus 2019 - Mechelen, Nederland

Vandaag een dagje treinen. We hebben gekozen voor regionale treinen omdat, net als bij de sprinters in Nederland, de fietsen eenvoudig naar binnen te rijden zijn en er meestal voldoende plek is, en er geen reservering nodig is. Nadeel is wel dat de reis meer stations aandoet en dus ook langer duurt. Maar goed we zijn nog op vakantie.

We staan inderdaad vroeg op en zijn snel ingepakt, fietsen de 12 km naar Efringen soepel en hebben nog tijd voor een ontbijtje bij de Duitse bakker. Omdat het hier om een fietsverhaal gaat zal ik jullie de details van een dagje treinen besparen, maar het is toch weer spannend en inspannend, halen we de overstap als we afhankelijk zijn van een enkel klein liftje op een station waar nog meer mensen met koffers, kinderwagens en fietsen mee willen, passen de fietsen er nog bij in de trein etc etc. Uiteindelijk houden we ons aan het vooraf geplande schema en arriveren om kwart voor 6 in Aken, en na nog wat klimmetjes om de stad uit te komen zitten we een half uur later op het terras in Gulpen te genieten van ons laatste etentje.

Rest ons nog een resume, we fietsen in 10 dagen door 6 landen, bij elkaar 630 km, en 5000 hoogtemeters, stonden 8 nachten op een camping, en hebben op xxx terrassen gezeten voor yyy koppen koffie en zzz bieren. (Dat houdt de garmin gelukkig niet bij).

En aan onze  volgers, hele erg bedankt voor jullie vrolijk, lieve en opbeurende reacties. Ook daar hebben we weer van genoten!

1. Stefan & Bianca:
    31 augustus 2019
    Hans en Renee, jullie bedankt voor de mooie reisverslagen.
  2. Henk:
    Bedankt dat we weer “mee mochten fietsen”. Maar eerlijk is eerlijk, we hadden liever in het echt mee gefietst 🤓🤗.
    Groetjes Henk en Carla.
  3. Marja Cornel:
    31 augustus 2019
    Heel leuk hier vanuit Spanje jullie reis mee te maken!
    Op naar de volgende vakantie voor jullie, bedankt voor het mee laten genieten.
    Lieve groetjes
  4. Gerda tekelenburg:
    1 september 2019
    Leuk om weer met jullie mee te reizen! Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is. Groetjes Gerda
  5. Jiske:
    2 september 2019
    Goed gedaan Pap! Ik ben trots op jullie!
  6. Wim en Sonja:
    Echt genoten van jullie reis , als we na een dag rond dwalen in bv Oslo uitgevloerd op bed ploften gezellig om te lezen en wat hebben jullie weer genoten 🍺🍺 net zoals wij in het prachtige Noorwegen groet en tot snel
  7. Marianne:
    3 september 2019
    Mooie verhalen en heerlijk dat we mochten meereizen via het blog. Toppers!